Fluturele

Am gӑsit în grӑdinӑ un fluture. Știi ce frumos era, tati? Numai cӑ nu putea sӑ mai zboare. Îl aruncam în sus, dӑdea puţin din aripi și cӑdea din nou. Eu ţineam mâinile întinse ca sӑ îmi cadӑ în palme, îl lӑsam să se odihneascӑ puţin și iar îl aruncam în sus. Dar el iar cӑdea. Cred că avea o aripӑ ruptӑ sau nu mai avea partea aia de jos. De ce râzi, tati? Aşa, abdomenul. Capul îl avea, că i se vedeau antenele. Dar să vezi ce-am facut!  L-am aşezat pe pӑmânt unde era iarba mai rarӑ și am dat la o parte toate pietricelele și frunzele moarte că să aibӑ confort. Stӑtea acolo și dӑdea din antene și din aripi, uite-aşa. Am luat polen de pe nişte flori și l-am pus lângӑ el să mӑnânce. Apoi l-am înconjurat cu cuie și beţe că să nu vina insectele la el. Nu mai râde, tati! Apoi am omorât toate insectele din jur. Pe furnici le omoram cu degetul una câte una, dar pe gândaci cu piciorul, că dacӑ apӑsam cu degetul ieşea sucul ӑla din ei… beac! L-am lӑsat acolo și am plecat la masӑ. Când m-am întors afarӑ, nu mai era. Știi ce cred eu? Ori l-a prins o pasӑre, ori a mâncat polen și a zburat. Hai afarӑ cu mine, tati, sӑ vedem dacӑ s-a întors!

Lasă un răspuns

