Ce mi-ai adus?

Din ziua în care a început sӑ vorbeascӑ, mӑ întâmpinӑ mereu când vin acasӑ cu aceeaşi întrebare de care nu pare a se sӑtura: “Ce mi-ai adus?”. Chit cӑ încӑ este cât o suricatӑ, se înfige totuşi în geanta de servici şi cautӑ în ea în timp ce mӑ chestioneazӑ. Descopӑr cӑ are un apetit insaţiabil pentru tot felul de nimicuri. Cu cât sunt în numӑr mai mare sau sunt mai colorate ori strӑlucitoare, cu atât mai bine. Atât de mult mӑ amuzӑ preferinţele sale, încât din “coţofanӑ” nu o scot.

Ajung deci într-o searӑ acasӑ cu un medalion gӑsit pe trotuar, încӑ murdar, urât şi de culoarea aramei. Cu ochii mari, îmi smulge medalionul din mânӑ, îmi întoarce spatele şi o zbugheşte cӑtre bucӑtӑrie țipând bucuroasӑ:

– Mami, hai sӑ vezi ce mi-a gӑsit tati!

*

– Tati, când mai vii odatӑ acasӑ?

Cum, Doamne, sӑ îi explic cӑ meseria asta e aşa cum e, cӑ am lucrӑri, cӑ mӑ supra-aglomereazӑ şeful, cӑ aş prefera mai degrabӑ sӑ stau cu ea decât sӑ muncesc orice? Și atunci, de ce nu o fac?

– Vine tati.
– Vii repede?
– Repede.
– Cât de repede?
– Cel mai repede. Acuma plec.
– Și… îmi aduci şi o jucӑrie?
– Încearcӑ tati. Dar la ora asta sӑ ştii cӑ e posibil sӑ nu mai gӑsesc nici-un magazin deschis. O sӑ caut, dar nu pot sӑ promit cӑ voi gӑsi vreo jucӑrie. Bine?
– Nu-i nimic, tati, dacӑ nu gӑsesti. Tati…? Eu te iubesc. Dar dacӑ îmi aduci o jucӑrie, o sӑ te iubesc şi mai mult.

Mӑ aflu dintr-o datӑ în plin Medeleni, aşa de aievea şi de familiarӑ îmi pare atmosfera creatӑ de ultimile ei cuvinte. Ajung acasӑ cu o acadea, un pacheţel de şerveţele umede şi, în disperare de cauzӑ, cu câteva monede pentru puşculiţӑ. Iar ea nu mai poate de fericire, le primeşte de parcӑ sunt cele mai grozave lucruri.

– Dar era mai bine dacӑ îmi aduceai o jucӑrie, tati.

*

Deunӑzi, am fost la o plimbare împreunӑ cu mami, doar noi doi. Ne-am zis noi sӑ nu ne întoarcem cu mâna goalӑ, aşa cӑ i-am cumpӑrat mândrei un titirez, pe care îl tot învârte atunci când dӑ cu ochii de el. Știe ea bine cӑ este de la mine!

4 gânduri despre &8222;Ce mi-ai adus?&8221;

  1. tssecrets 19 Martie 2015 / 21:55

    awww ❤ Ma regasesc in scena cu "ce mi-ai adus". Era musai sa aiba ceva "nou" pentru mine cand venea "de undeva" – de oriunde 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

