De ce leșinul

Una din știrile acestei săptămâni a fost despre o întâmplare petrecută în timpul unei ore de liceu. Foarte pe scurt, un profesor a decis să arate elevilor săi de clasa a XI-a un film despre avort. În urma vizionării, unuia dintre elevi i s-a făcut rău, a leșinat și a avut nevoie de îngrijiri medicale.

Mărturisesc că aș fi tentat să scriu câteva rânduri despre acest subiect, dar mă voi abține. La urma urmei, sunt oameni mai potriviți decât mine să vorbească despre avort. Nu întrunesc niciuna din condițiile necesare măcar pentru a împărtăși o simplă părere. Nu sunt femeie, nici medic, nici nu am vreo meserie care să mă fi adus măcar tangențial înspre astfel de lucruri, și, poate cel mai important argument, nu am avut niciodată vreo legătură oricât de vagă ori indirectă cu atari cazuri. Tot ce aș putea face ar fi să declar că am citit despre subiect și că am văzut câteva fotografii explicite. Că am făcut acestea nu doar o singură dată în viață; e drept că, datorită unui anume tip de sensibilitate, fiecare pseudo-documentare a fost minimală și întreruptă brusc. Aș putea să vorbesc despre ce am simțit în tot acest timp, dar nu știu cine ar găsi ceva relevant în asta și nici nu aș putea să spun că nu aș găsi de înțeles o astfel de reacție.

Am a face o singură mențiune doar. Bănuiesc că imaginile pe care le-a vizionat elevul respectiv sunt aproximativ din aceeași categorie cu cele pe care le-am privit eu. Sincer, nici nu îmi dau seama ce fel de ”alte” imagini legate de avort ar putea exista. Ori dacă lucrurile stau astfel, problema pe care o văd eu nu este neapărat legată de motivele pentru care s-a ajuns ca acel băiat, în vârstă de șaptesprezece-optsprezece ani, să leșine privindu-le. Întrebarea pe care mi-o pun este cum de a leșinat numai el.

Lasă un răspuns

