Tӑiat în patru

Oare ce fӑcusem anul trecut pe vremea asta? Cu niciun chip nu am reuşit sӑ îmi aduc aminte ceva concret. Am uitat pur şi simplu sau nici mӑcar nu s-a întâmplat? Cum poţi fi sigur cӑ ai uitat şi nu cӑ nu ai avut ce uita? Te pomeneşti cӑ mӑ ajunge şi pe mine boala aia… cum îi zice? Boala aia, când îți pierzi memoria… Ce lapsus pot sӑ am! Ce curios, de fiecare datӑ când uiţi ceva spui cӑ ai un lapsus. Și tocmai cuvântul ӑsta, lapsus, nu îl uiţi niciodatӑ. Pe nimeni nu auzi vorbind astfel, nici mӑcar pe Mӑlӑele: „Cum se numeşte restaurantul de ieri? Ăla, de l-am vӑzut amândoi când am trecut pe strada… aia. Tii, deloc nu îmi aduc aminte cum îi spune. Cred cӑ am un… cum îi zice? Am un… un…”. Parkinson! Mi-am adus aminte cum îi zice bolii acelea. Parkinson, aşa. Dacӑ mi-am amintit numele ei înseamnӑ cӑ nu pot sӑ o am. Adevӑrul e cӑ am tremurat puţin pânӑ sӑ îmi aduc aminte. Am uneori nişte lapsuse… nişte lapsuşi… Cum o fi corect la plural? Cӑ ştiam sigur, sunt convins de asta. Cel puţin aşa cred. În fine, e una din variantele astea. „Lapsuşi”, la masculin, cӑ „lapsus” nu are cum sӑ fie la neutru. Ar trebui sӑ punem numele „lapsus” tuturor lucrurilor pe care le uitӑm. Ce nu mai ştiu totuşi este de la ce vine „lapsus”, asta dacӑ oi fi ştiut vreodatӑ. Oricum, toatӑ ziua de azi mi s-a pӑrut a fi tare stranie. Începând cu noaptea, care numai pentru somn nu a fost (na, asta îmi amintesc!). Parcӑ nu s-ar fi încheiat încӑ ziua anterioarӑ. Mӑ gândisem cӑ ce bine ar fi sӑ dorm neîntrerupt pânӑ a doua zi. Cum mӑ bӑgasem în pat dupӑ miezul nopţii, practic mi s-a îndeplinit dorinţa. Apoi dimineaţa, cu trezitul aşa şi aşa, cu vrӑbii care nu au mai vizitat nucul Mariei, cu lipsa oricӑrei pofte de mâncare, cu emisie tv întreruptӑ, cu oameni suspect de puţini pe stradӑ, cu lucruri uitate pe acasӑ şi tot felul de nefӑcute pe la birou. Ceva nu era în regulӑ defel cu ziua asta. Numai lipsuri, absenţe, neavânduri şi nefiinduri.

An bisect, aşa e…

2 gânduri despre &8222;Tӑiat în patru&8221;

Lasă un răspuns

