Totul despre sex

Val dupӑ val, mii de batracieni îmi urcӑ clocotind din mijlocul diafragmei direct spre encefal. Exact la fel mi se întâmplă de fiecare dată în atari situații, când vine acasă povestind ingenuă cum a auzit ea nu știu ce tâmpenie pe la colegi sau prieteni. Dumnealor care, dacӑ e sӑ mӑ iau dupӑ siguranţa verdictelor date, știu exact cum vine treaba și se pronunță doct asupra chestiunilor, de la înălțimea academică a cunoștințelor acumulate. Și n-ar fi nicio problemă dacă lucrul respectiv nu ar fi unul serios (nu, nu e întotdeauna), genul care implică informații care până și nouă ne este uneori greu să le filtrăm. Bine, mai am și eu enorm de învățat despre autocontrol, am uitat de asta.

Citisem undeva o frază simpatică: de fiecare dată când un băiat vine să îmi scoată fata în oraș, mă simt de parcă aș înmâna un Stradivarius unui urangutan. Cam așa și eu când mă văd nevoit sӑ o privesc ieșind afară din casă câteodatӑ; asta în condițiile în care zilele fatidice sunt încă departe. Tată “modern” nu mă pot numi sub niciun chip și totuși pricep, fie și nevoit, că am a trăi alături de ea aceste vremi, nu pe cele ale copilăriei mele, singurele sedimentate în carne și nervi. Ca părinte trebuie să găsesc în fiecare zi resurse pentru a mă împăca cu ideea mediului, deseori impropriu ori chiar nociv, în care își petrece timpul. Și dacă o mai poți proteja în apropierea casei, cum ai putea controla cele ce se întâmplă la școală de exemplu?

Nu poți. De aici și furnicăturile cu pricina.

Unul din colegii ei a descoperit apa caldă, recte filmele deocheate. E păcat să ții așa ceva pentru tine, n’așa? Nu e mai bine să îți etalezi propriul libidou încă foarte pre-puber printre niscaiva colegi? Nimic nu se poate compara cu satisfacția de a vedea, zile de-a rândul, cum copiii sunt atrași de vânzoleala creată la propria bancă, prilej de exhibare și mai grozavă a propriului ego.

Noroc cel puțin că ea nu a apucat să vadă mai nimic sau să participe la acele începuturi de discuţie. Dar curiozitatea – curiozitatea aceea a copilului, similară poate doar prădătorului care a dat de mirosul sângelui – i-a fost amorsată.

Nu, modern nu am cum a fi cât timp am de-a face cu astfel de copii și cu părinții aferenți. Ei sunt ӑia „moderni”, cei de la urmă adică, ori de unii ca ei am a o feri. De acolo îndeosebi le vin copiilor încurajările în a descoperi viaţa în cel mai nepotrivit mod, mai rar poate în mod activ, totuși multe dintre ele sunt tacite ceea ce, bineînțeles, nu le face deloc mai scuzabile. Las’ cӑ sunt şi ei bӑieţi, viaţa nu este doar puf, oamenii e rӑi – cunosc toatӑ argumentaţia de acest gen, cu care deja de vreo douӑzeci de ani nici nu-mi mai bat capul. Dacă tot ar trebui să mă declar a fi ceva anume, mi-ar fi foarte la îndemânӑ să mă consider sartrian și să declam fatalist că „iadul sunt ceilalți!”, băieții cum ar veni. Mai ales că am, ca să zic așa, informații din interior si știu bine ce poate fi în mintea lor începând cu acești ani ai vieții. Abia atunci aș fi ridicol probabil, dacă aș îmbrățișa motto-ul celui care, exasperat de contemporanii săi în sens geografic, se gândea, cu afect poate, la minunata alternativă din țara marelui urs.

Așa că mӑtur pe jos cu instinctele mele şi o iau deoparte cu mare grijă, vorbindu-i şi explicând, cu toatӑ delicateţea ce o mai gӑsesc în clipele de faţӑ. O rog să încerce sӑ recunoascӑ importanţa unora din lucrurile de care se întâmplӑ sӑ se loveascӑ, cӑci poate sӑ o facӑ, şi sӑ nu se mai lase în mod pasiv pe mâna pӑrerilor unora sau altora. Este greu, o înţeleg, dar mi-ar plӑcea sӑ aibӑ încredere în mine şi sӑ facӑ mӑcar atât: sӑ încerce. „Cutare a spus”, „alta zicea” – e fată deșteaptă, nu are niciun sens să își imagineze că vreun copil, fără deloc experiență de viață, ar putea vreodată înțelege chestiuni legate de intimitate, cu toate profunzimile, sensurile și subtilitățile aferente. Sunt oameni adulți care nu pricep mare lucru despre ce se întâmplă între doi oameni și nici nu o vor face vreodată. Ceea ce nu înseamnă că nu se vor grăbi să declare contrariul, să te sfătuiască în toate modurile posibile și să scrie despre asta. Sӑ se obişnuiascӑ cu ideea cӑ atunci când prietena ei, X, îi vorbeşte despre unele lucruri, nu ea, ci pӑrinţii ei (cel mai adesea) stau de vorbӑ cu ea. Sӑ o priveascӑ pe respectivӑ în ochi: o sӑ îi vadӑ acolo pe “doamna mama lui Icsa” şi pe “domnu tata lui Icsa” perorând amândoi deodatӑ.

Mai bine să mă întrebe pe mine atunci când simte că ar dori să afle ceva anume. Știe că o iubesc, că încerc să nu o mint (chiar încerc!), cӑ, de acord, poate o sӑ o reped uneori, dar că poate să aibă perfectă încredere în mine și în mami că o să îi dӑm cele mai bune sfaturi. Și apoi nu are ea întrebări câte răspunsuri îi pot furniza eu.

Un altfel de neliniște îmi coboară de data aceasta prin trup în clipa în care observ cât de impresionată este de faptul că o iau în serios, ceea ce pe de altă parte este pentru ea, ca și copil, un indicator precis al însăși importanței chestiunii. Bineînțeles că nu de aceea mă simt agitat, ci pentru că se așază lângă mine în timp ce-i vorbesc, luând în mod inconștient cea mai cuminte postură posibilă, cu spatele drept și ambele palme prinse între genunchii strânși. Și mă întreabă:

– Și zici că nu o sӑ te superi dacӑ o sӑ vin la tine oricând am întrebări, de orice fel?

Fără să clipesc îi spun:

– Desigur, iubita, după ce faci 18 ani.

Totul despre sex

6 gânduri despre &8222;Totul despre sex&8221;

  1. Mama Aluniţă 19 Aprilie 2016 / 13:52

    Eu am zis mereu ca nu vreau copii, dar daca, prin absurdul absurdului si din intamplarea intamplarii, as avea unul intr-o zi, vreau neaparat sa fie baiat, pentru ca mi-ar fi greu ca mama de fata. Acum am copil si este, desigur, fata. Dar nu ma mai deranjeaza. Pentru ca am aflat ca exista ceva si mai greu pe lumea asta: sa fii TATA de fata! :-))))

    Apreciat de 1 persoană

    • mutareainplic 19 Aprilie 2016 / 14:19

      Ce să zic?! Recunosc, e tare greu să fii „tată de fată”. Practic, dacă nu exista Everestul, teorema lui Fermat și nașterea de copii, nici nu aveai termene de comparație.

      Apreciat de 1 persoană

  2. Analfabetul 22 Aprilie 2016 / 20:39

    Cand vine vorba despre sex si copii, exista o singura solutie…

    De aici incolo, sa imi fie iertat, dar a trebuit sa moderez. Fara niciun pic de „voie buna”.
    M-am gandit, asa, ca un minim gest de respect, ca datorez un raspuns pentru o astfel de actiune.

    Apreciază

    • mutareainplic 22 Aprilie 2016 / 23:30

      Off topic: Ca idee, folosesc o setare default ce trimite la moderare fiecare comentariu care contine un link. N-au fost alte motive deci :).

      Apreciază

      • Mama Aluniţă 22 Aprilie 2016 / 23:49

        Nici nu m-am gandit ca ar fi vreo problema. Eu aprob manual toate comentariile, deci am crezut ca faci la fel 🙂

        Apreciază

Lasă un răspuns

