Cadou de Crӑciun

La sfârșit de an şi de decembre, la birou ne-a fost înmânată pe post de cadou o nouă serie de telefoane mobile. Modelul respectiv este superior celui vechi, chiar dacă regulile jocului îl văd deja complet depăşit moral, fiind lansat cândva la începutul anului în curs. Este şi ceva cam prea mare, cel puțin pentru gustul meu, obişnuit fiind cu telefoane mai minione, pe care să le pot strecura pe unde doresc. Dar în fine, este un cadou, iar orice cadou, ştim bine, nu se caută la dinți.

Doar că ocazia e mult prea bună de a fi ratată. De când le-am primit, eu şi colegii mei suntem atât de preocupați de dimensiunile pantagruelice ale noilor dispozitive, încât, precum am mai procedat şi altădată cu cafeaua unei colege, am dezvoltat practic o obsesie pentru ele. Ne descoperim incredibil de puerili, aducând vorba de telefoanele primite indiferent de subiect, făcând haz de necazul staturii lor voluminoase, punând în discuție însӑşi utilitatea lor şi râzând ca nişte copii tembeli la cele mai nereuşite şi neamuzante referiri la ele.

Mai întâi am constatat că, în mod uzual, avem în permanență asupra noastră mӑcar zece buzunare: patru la pantaloni, unul-douӑ la cӑmaşӑ, vreo trei la geacӑ şamd. Dar noul telefon, marca kingkong, nu intră decât cel mult într-unul singur, cel de la piept, de la geacӑ. De aici şi senzaţia continuӑ cӑ umblӑm cu o mare greutate pe piept. Cei care s-au încăpățânat să îl poarte totuşi în pantaloni, au dezvoltat în câteva zile un şchiopătat superficial.

Telefonul nu este waterproof, ci bulletproof. Și bun izolator. Când dormi la cort, îl pui frumos pe jos, întinzi izoprenul peste el, despachetezi sacul de dormit etc. Glumesc, de fapt chiar l-am măsurat pe lungime şi am gӑsit cӑ nu are decât cca 150mm. Un coleg ne-a anunțat că acceptă și un model mai mic dacă e cazul, cӑ el unul nu încearcă sӑ compenseze nimic. Câțiva am râs.

Știți modelul acela artizanal de pix sau creion din lemn, lung cât jumătate de braț şi gros de trei degete, pictat în motive populare îndeobşte, care mai și scrie pe deasupra? Stylus pen îi zice.

În rest mobilul are tot ce îi trebuie, nimic de reproşat aici: USB, HDMI, VGA, DVI, ieşiri audio, mufa SCART, ceva sloturi libere. Alimentarea se face cu baterii clasice de 9V. Mai este prevӑzut cu cititor de amprentӑ care poate verifica toate cele zece degete deodatӑ. Ecranul este cât Guernica și destul de reflexiv, ceea ce este foarte practic dimineața, când te privești așa, mai lung şi mai de departe, sӑ vezi dacӑ ți-ai asortat inspirat cureaua cu adidaşii… Cu pantofii! Dacӑ ți-ai asortat cureaua cu pantofii. Camera foto pare bunӑ, însӑ cred că e setatӑ excesiv; la un târg de sezon, am încercat sӑ facem poze cu bliț unei trӑsuri tematice şi era sӑ orbim renii caii.

Am primit apoi câte un rucsac de 16”. Mare, încăpător, de soliditatea unei ranițe. Cu husa de telefon am rezolvat deci, mai trebuie să găsim ceva ca sӑ protejӑm şi ecranul. Pentru a-l pӑstra curat, unul dintre colegi a reușit să îi monteze niște ștergătoare, dar e evident o soluție provizorie.

Pe drum spre casă m-a oprit un polițist în trafic. Mi-a spus că, de când e la „rutieră”, până la mine n-a mai vӑzut pe cineva vorbind la tabletă în timp ce şofeazӑ. I-am replicat indignat că obiectul este de fapt un telefon; el s-a uitat lung la mine şi a insistat să suflu în fiolă. Spre mirarea sa rezultatul a fost nul și atunci privirea lui a trecut de la suspiciune la compătimire. L-am rugat sӑ facӑ o probӑ telefonului dacӑ nu mӑ crede, dar a refuzat motivând cӑ are probleme cu hernia. Mi-a sugerat totuşi cӑ aş putea încerca sӑ îl țin alternativ la ambele urechi cât timp vorbesc, pentru a-mi dezvolta echilibrat musculatura brațelor.

Iar acasӑ am fost primit cu un „Tati, ne-am luat televizor? Uraaaa! Crăciun fericit!” .

Crăciun fericit să fie!

cadou-de-craciun

2 gânduri despre &8222;Cadou de Crӑciun&8221;

  1. Mama Aluniţă 9 Ianuarie 2017 / 11:52

    Barbatu-meu e fan Blackberry. Cam un hectar patrat de tehnologie, care necesita doua maini pentru manipulare. Eu ii zic „tigaie” 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • mutareainplic 9 Ianuarie 2017 / 12:18

      Bună asta cu tigaia :).
      Noi planificam să luăm niște palete de ping-pong, să decupăm o formă pe centrul lor și să fixăm acolo mobilul. Un fel de husă cu mâner, și multifuncțională pe deasupra.
      Așa e când ai timp liber și mintea odihnită…

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

