Poarta grӑdinii

…înspre amurg…

…m-am înfricoşat înspre amurg, mirajele zilei le simțeam cum mă subjugau, preacruntele nopții mă împresurau la rândul lor fără milă. Uitasem de căldura cu care te învăluie uneori aerul proaspăt. Totuşi eram încӑ, adӑstam alӑturi de alţi cu adevӑrat nefericiți ai vieţii, doar privirea mi se înceţoşa. Fără limpezime şi fără punți, aşa îmi erau gândurile, aşa şi inima. Înghemuit în sinea-mi ca într-un adӑpost, am dorit să privesc grădina. Întinderea ei verde şi netedă, copacii înfipți zdravăn în tină, miresmele simple şi firești îmi făceau întotdeauna bine. Eram încă naiv pe atunci, nu ştiam că se schimbase.

…nu mai ştiam urzeala…

…ca o poveste am desfășurat urzeala până aproape de săvârșire. Erau acolo straşnice şi buruienile, şi spinii, şi gerul, şi umbrele, şi crengile răşchirate, şi câte o firicea stingheră, poate doi licurici câteodatӑ. Priveghind astfel o vreme, când înӑuntru, când afarӑ din mine, abia într-un târziu i-am simţit mâna-i agățatӑ încă de mâna mea. Mi-am stins un ultim zâmbet, pe furiş, să nu mi-l vadă aşa amar. Mi-am promis vlăguit că pentru mine va fi trecut vremea câte unui joc de-a fața-ascunselea. Apoi am deschis poarta grădinii.

…înlemnisem acolo…

2 gânduri despre &8222;Poarta grӑdinii&8221;

  1. doar verde 26 Ianuarie 2017 / 0:14

    Se poate să greșesc, dar poarta pe care o deschid cu gândurile și ochii tulburi poate fi doar una!
    Iar grădina căreia i-am pierdut urzeala și e năpădită acum de umbre și buruieni-aduce zâmbet amar!
    Sufletu-mi însă a tresărit, ca și cum aș fi auzit în amurg scârțâitul acela… amintirile au început a juca ” fața-ascunselea”

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

